Empresyonist hareketin önde gelenlerinden Cassatt, 1844 senesinde Allegheny City, Pennsylvania’da doğdu. Babası zaferli bir borsacı, annesi ise bankacıydı. Çocukken Fransızca ve Almanca dillerini öğrendi. 1851’den 1855’e kadar Fransa ve Almanya‘da yaşayarak, Avrupa sanat ve kültürünü öğrendi. 1855 Paris Dünya Fuarı’nda Gustave Courbet, Jean-Baptiste-Camille Corot, Eugene Delacroix ve Jean-Auguste-Dominique Ingres gibi Fransız sanatçılar ile tanıştı. 1860’da, […]
Empresyonist hareketin önde gelenlerinden Cassatt, 1844 senesinde Allegheny City, Pennsylvania’da doğdu. Babası zaferli bir borsacı, annesi ise bankacıydı. Çocukken Fransızca ve Almanca dillerini öğrendi.
1851’den 1855’e kadar Fransa ve Almanya‘da yaşayarak, Avrupa sanat ve kültürünü öğrendi. 1855 Paris Dünya Fuarı’nda Gustave Courbet, Jean-Baptiste-Camille Corot, Eugene Delacroix ve Jean-Auguste-Dominique Ingres gibi Fransız sanatçılar ile tanıştı. 1860’da, Pennsylvania Hoş Sanatlar Akademisinde iki sene eğitim aldı. 1865 senesinde Paris’e taşınarak Jean-Leon Gerome ile çalıştı.1870’lerin başında İspanya, İtalya ve Hollanda‘ya gitti ve burada Diego Velazquez, Peter Paul Rubens ve Antonio da Correggio gibi sanatçıların çalışmalarına şahitlik etti.
1874’te Cassatt, Paris’te bir stüdyoda kendi atölyesini kurdu. Üç sene sonra, ebeveynleri ve kız kardeşi Lydia, Fransa’ya onun yanına geldi. Ailesi, 1870’lerin ve 1880’lerin sonlarında, tiyatro ve operada modern kadınların ve salonların görüntülerinin yer aldığı modelleri için hizmet etti. Her zaman tek düşünen ve özgüvenli olan Cassatt, sanatına, daha sonra dediği gibi, “ciddi iş yapsalar da, kadınları tanımak için savaşmak zorunda olmadıkları” bir şehirde yoğunlaşma fırsatı buldu.
Sanatçı Edgar Degas, Cassatt’ı 1877’de İzlenimciler olarak bilinen bağımsız sanatçılara katılmaya davet ettiği zaman çok sevindi. Zati Degas’ın sanatının bir hayranıydı. İki kişi yan yana çalışarak birbirlerini cesaretlendirdi.
Cassatt, 1879’dan itibaren Paris’teki Empresyonistler ile çalışmalarını sergiledi ve 1886’da New York’taki Durand-Ruel galerilerinde tertip edilen Amerika Birleşik Devletleri’nde ilk büyük Empresyonist sanat sergisine katıldı. Yerli iç mekânlarda kadın sahnelerinde uzmanlaşmaya devam etti. İzlenimci, modern hayatın süratli anlarını tutan Empresyonist vurgusuyla, tekniğini yağlıboya ve çizimden pastellere ve baskıya kadar üretip genişletti. Japon sanatı, 1878 Exposition Universelle’de yer almasından bu yana Paris’te çok popüler olmuştu ve Cassatt birçok İzlenimci gibi kendi görsel cihazlarını kendi çalışmalarına dahil etti. Ayrıca Empresyonistler ile akademik sanatın modası geçmiş olduğu ve gündelik çağdaş hayatı tasvir eden Güncel taşıtlar keşfetmeye olan bağlılığı hakkında genel bir inancı paylaştı.
1880’lerde Cassatt, annelerin ve çocukların alıngan tasvirleri için bilinen bir isimdi. Bu çalışmalar, tüm kadın tasvirleri gibi, belirli bir sebepten dolayı galibiyete erişmiş olabilir: Çoğu kadın rey haklarına ilgi dinlemeye başladığı bir zamanda, kadınların yerel rollerini idealize etme ihtiyacını karşıladı. Elbise reformu, yüksek öğretim ve sosyal eşitlik gibi.. Havası Bol fırçanın ardındaki anlam tabakaları ve Empresyonist tekniğinin taze renklerini içeriyordu. Cassatt asla evlenmemiş ve çocuk sahibi olmamıştı, onun yerine tüm hayatını sanatsal mesleğine adamıştı.
1900’den sonra, Cassatt’ın sıhhati bozuldu ve görme problemi ortaya çıktı. Pierre-Auguste Renoir ve Fransa’daki önemli sanat dünyası figürleriyle yakın arkadaşlığını sürdürdü. Fransız hükümeti tarafından, Lejyon d’honneur’un Chevalier’inin emrini veren kültürel katkıları ile tanındı. 1908’de son ziyaretini Amerika Birleşik Devletleri’ne yaptı. Bu zaman zarfında birkaç kişisel kayıp yaşadı; Sevgili kız kardeşi Lydia, 1882’de uzun süredir çaba ettiği bir hastalıktan sonra can verdi. Pennsylvania’da Demiryolları başkanı olan kardeşi Alexander, 1906’da can verdi.
1914’e gelindiğinde, giderek artan âmâlığı nedeniyle, Cassatt artık çalışamaz hale geldi. 1915’te I. Dünya Savaşı sırasında Grasse’de, Paris’in elli kilometre kuzeybatısında, Le Mesnil-Theribus’da bulunan bir şato yaşadı.
Cassatt 1926 senesinde Mesnil-Theribus, Oise’de yaşamını kaybetti.
Cassatt’ın çalışması, Japon sanatının yanı gizeme Avrupa Eski Ustaları tarafından etkilenen kompozisyonlarla sarih renk paletini ve empresyonizmin gevşek fırçalarını birleştirdi. Bu güzergahıyla, çok az rakamda kadının ciddi sanatçılar olarak kabul edildiği bir yarıyılda profesyonel galibiyetinin sağlanmasına dayanakçı oldu. Cassatt’ın sanatı tipik olarak yerel etrafları resmediyordu. Kendi dünyası, erkek modernlerinin yaşadığı kamusal alandan ziyadesi ile kısıtlanmıştı. Materyalleri ara gizeme “kadınsı” olarak nitelendirildi, ancak çoğu eleştirmen mevzuya önemli teknik beceri ve psikolojik kavrayış getirdiğini fark etti. Atlantik’in iki yakasındaki iş zekası, dostlukları, bayileri ve koleksiyoncuları ile olan profesyonel ilişkileri sayesinde, sanat dünyasının önemli bir figürü haline geldi.
En önemli yapıtlari:
Mavi Koltuklu Minik Kız, Loge’da, Lydia Gazete Okuyor, Mektup, Çocuk Hamamı, Anne ve Çocuk, Chicago Sanat Enstitüsü, Tekne Partisi, Yatakta Kahvaltı, Hasır Şapkalı Çocuk, Parkta, Annelik, Uzanmış Üryan, Ayyaş Kadın, Karnaval Sırasında, Bahçede Çocuklar, Jenny Ve Uykulu Çocuk, Pembe Şişkin Şapkalı Leontine, Madam Meerson ve Kızı, Margaret Milligan Sloan, Suda, Hemşire ve Çocuk, Madame Cordier’in Portresi