İtalya’da doğmuş olan edebiyat eleştirmeni, gazeteci, göstergebilimci, roman yazarı ve feylesoftur. Entelektüel bir şekilde ele aldığı polisiye romanı Gülün İsmi ile geniş bir takipçi kitlesi kazanmıştır. Göstergebilimin yazınsal kuramları, kurgusal hadiseleri birleştirici bir faktör olarak kullanılabileceğini iddia eden yazar, bu bilim dalının pratikte işlevselliğinin çoğaldırılmasına vurguda bulunmuştur. Yevmiye yaşantımızda karşılaştığımız bir çok fenomeni, düşünsel mecradan yazınsal bir mecraya taşıyan ve bunların teorik öğretisini pratiğe döken ya da kurgulayan birey olarak öğrenilir. Ortaçağ tahlillerde isabetli tespitlerde bulunmakta ve beş değişik dili ana diliymişçesine görüşebilmektedir.
Düşünsel anlamda Dedalus lakabı uygun görülen yazar, 1932 senesinde İtalya’nın kasabası Alessandria’da doğmuştur. Babası muhasebeci Gulio, annesi Giovanna’dır. Çocukluğu kırsalda geçen Eco’nun bu yarıyılının yazılarına tesiri büyüktür. Hukuk okumasını isteyen babasını kırmak istemediği için olacak, hukuk mektebine yazılan Akustik, bu kısmı yarıda vazgeçerek kendi alaka alanlarına yöneldi. Torino Üniversitesi’nin Ortaçağ Felsefesi ve Edebiyatı kısmında okumaya başladı. 1950li senelerde entelektüel bir Katolik olarak nitelendirilen Eco, doktorasından sonra dinini denetlemeye ve varlığını inkar etmeye başladı. Bu yarıyılda muhakkak editörlük işleri yapan yazar, çağdaş kültürü her fırsatta tenkit etti. Sarih Eser isimli kitabında moderniteye dair kavramların ananesel köklerini irdeleyerek, değişik bir bakış açısı ile okuyucularına sundu. 1962 senesinin Eylül ayında Renate Ramge ile evlendi. 1964 senesinde Milan’a yerleşerek, gelen öneri üzerine Görsel İrtibat Profesörü olarak üniversitede ders vermeye başladı. Burada bulunduğu zaman zarfında işaretlerin anlamlarına kafa yoran yazar, kuramlarını 1968 senesinde kaleme almaya başladı. 1971 senesinde Bologna Üniversitesi’nde Göstergebilim profesörü olarak ders vermeye başlayan yazar, kuramlarına en sağlam alt yapıyı burada oluşturdu.
1973 senesinde gazete ve mecmualara yazdığı yazılarını derleyerek bir kitap halinde yayınladı. 1980li senelerde Muhtelif kitaplar yazan ve evvelden yazmış olduğu kitaplarında ki düşünceleri daha bir bariz hale getirerek okuyucuyla buluşturdu.
Pascal, Aristo, Heidegger gibi feylesofların düşünsel öğretilerinden yola çıkarak yosunu maharetimizin ne kadarının öğrenişsel idrağa, ne kadarının dil bilgisine katlandığını sarihliğe kavuşturmaya çalıştı. Hatasız bir dilin olabiliritesi üzerine derinlemesine incelemeler yaparak yevmiye yaşamımızda kullandığımız dişlin ne biçimde daha iyi olabileceğine dair araştırmalar yaptı. 2000li senelerde inanç sistemi üzerine yoğunlaşan yazar, Güncelden müthiş dili oluşturma yolundaki çalışmalarını sürdürdü. 1981 Anghiari Mükâfatı, 1981 Strega Mükâfatı, 1981 Viareggio Mükâfatı, 1982 MacLuhan Teleglobe Mükâfatı ve1982 Médicis Mükâfatı gibi bir hayli mükâfata layık görüldü. İtalya Büyük Yıldızlı Şövalyesi unvanını kazandı. İtalya Kültür ve Sanat Altın Madalyası aldı. Araştırmaları ile daha bir çok unvan ve mükâfata layık görülen yazar hiç mi hiç kalemi eline vazgeçmedi. Evinde oluşturduğu kütüphanede araştırmaya ve Güncel düşünceler ortaya koymaya çalıştı.
Ortaya koyduğu çok güzergahlı düşünceler toplamından oluşmuş olan eserleri bir hayli mükâfata layık görülen yazarın evinde otuz binden fazla kitabı olan dev bir kütüphanesi vardır. Bir kızı ve bir oğlu olan saygın düşünür, edebiyatçı; eğitmenlik vazifesini uzun zaman devam ettirdi.
Yapıtları:
*Gülün İsmi
*Alımlama Göstergebilimi
*Foucault Sarkacı
*Günlük Yaşam’dan Sanata
*Evvelki Günün Adası
*Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti
*Avrupa Kültüründe Hatasız Dil Arayışı
*Ortaçağı Düşlemek
*Yorum ve Fazla Yorum
*Somon Balığıyla Yolculuk
*Yanlış Okumalar
*Beş Nezaket Yazısı
*Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Hoşluk
*Sarih Eser
*Zamanların Sonu Üstüne Sohbetler
*Baudolino
*İnanç ya da İnançsızlık
*Kraliçe Loana’nın Sırlı Alevi
*Cecü’nün Yer Cüceleri
*Hoşluğun Tarihi
*Çirkinliğin Tarihi
*Kitaplardan Kurtulabileceğinizi Sanmayın
*Prag Kabirliği
*Sıfır Sayı