İsmail Demir Biyografisi
İsmail Demir, 1960 senesinde Elazığ ’da doğmuştur. İlkokulu Ankara ve Eskişehir ’de, ortaokul ve lise eğitimini Eskişehir ’de bitirdi. 1982 senesinde İstanbul Teknik Üniversitesi İTÜ Uçak Mühendisliği Bvefatından mezun oldu. Bursa, Uludağ Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi İTÜ ’de birer sene araştırma görevlisi olarak çalıştıktan sonra 1985 senesinde MEB btümörsü ile yüksek lisans ve hekime öğrenimi için ABD ’ye gitti.
İsmail Demir, ABD ’de Michigan Üniversitesinde uygulamalı mekanik, Purdue Üniversitesinde ise uzay ve havacılık dalında yüksek lisans derecesini aldı. 1989 senesinde hekime eğitimi kapsamında katı cisim mekaniği, çatlak mekaniği ve malzeme mevzularında çalışmaya başladı. En iyi lisans üstü tahlilci mükâfatını aldığı bu bvefatta muhtelif mevzularda araştırma görevlisi olarak da çalıştı.
İsmail Demir, ayrıca, hekime sırasında Livermore ve Pasifik Kuzeybatı Laboratuvarları gibi araştırma müesseseleri bünyesinde yürütülen araştırmalarda görev aldı. 1992 senesinde Washington State Üniversitesi Makina Mühendisliği Bvefatından hekime derecesi ile mezun oldu.
İsmail Demir, Mayıs 1992 ’de; Kanada ’da bulunan British Columbia Üniversitesi ve Victoria Üniversitesinde hekime sonrası tahlilci olarak yarı geçirgen tekil kristal büyütme single crystal growth mevzusunda çalışmalar yaptı. 1993 senesinde Suudi Arabistan Kral Suud Üniversitesi Makina Mühendisliği Bvefatında destekçi doçent olarak göreve başladı. 2013 senesinde Profesörlük unvanını aldı.
1997 senesinde İstanbul Teknik Üniversitesi İTÜ Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesinden, uçak personelleri ve malzemesi dalında doçentlik unvanı aldı. Bu vakit zarfında kısa yarıyıllarla muhtelif araştırma projelerine katılmak üzere ABD ’ye giderek Livermore, Kuzeybatı Pasifik Ulusal Laboratuvarları, Washington State Üniversitesi Malzeme Araştırma Merkezi ve makina mühendisliği bvefatlarında kısmi zamanlı tahlilci olarak malzeme, nümerik modelleme, mikro ve mezomekanik ile nanoteknoloji mevzularında araştırmalar yürüttü.
2002 senesinde tahlilci olarak Washington State Üniversitesi Malzeme Araştırmaları Merkezinde çalışmaya başlayarak DARPA projelerinde görev aldı ve mikro elektromekanik sistemler üzerine araştırmalar yaptı.
2003 seneyi sonunda davet üzerine Türkiye ’ye dönerek Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı bünyesinde eğitim başkanı olarak göreve başladı. Nisan 2005 ’te Türk Hava Yolları ’de teknikten mesul genel müdür takviyeciliği görevine getirildi. Görevi zamanınca Türk Hava Yolları ’nin uzmanlık alanlarına göre alt işletmeler oluşturulması ve paylarının çoğunluğunun millete talep edilerek özelleştirilmesi süreçlerine aktif olarak katıldı.
Mayıs 2006 ’da Türk Hava Yolları Uçak Bakım Onarım Biriminin başındayken bu bkocamanımın Türk Hava Yolları ’den parçalayarak ayrı tüzel karakteri olan bir işletme olarak yapılanmasını sağladı ve Türk Hava Yolları Teknik AŞ ’nin ilk genel müdürü oldu. Bu görevi yürüttüğü sırada Türk Hava Yolları Teknik Turkish Technic markasını oluşturmakla kalmayıp Türk Hava Yolları Teknik ’i, Türk Hava Yolları dışındaki firmalara da hizmet veren, dünya çapında bir uçak bakım onarım işletmeyi konumuna getirdi. Bu çabalar sonucunda Türk Hava Yolları Teknik kısa vakitte en iyi 10 uçak bakım onarım işletmeyi MRO arasına girmeyi başardı ve nihayetinde Avrupa ’nın en iyi uçak bakım onarım işletmeyi seçilme başarısını gösterdi.
2014 senesine kadar Türk Hava Yolları Teknik genel müdürü ve idare heyeti başkan vekili olarak devam ettirdiği bu görevi sırasında; Amerikalı Pratt&Whitney Motor işletmeyi ile 150 milyon ABD doları anaparalı Turkish Engine Center isimli uçak motorları bakım onarım işletmeyi, Amerikalı Goodrich AeroStructures şirketi ile uçak motor kaportası ve ters tepki birimlerinin bakım onarımı için Goodrich Turkish Technic Service Center GTTSC, Zorlu Enerji ile TURKBINE isimli uçak motorları ve gaz türbinleri bakım onarım işletmeyi, TUSAŞ ile uçak kabin içi teçhizatları imalat işletmeyi Turkish Cabin Interior TCI, Kibar Holding ile uçak koltuğu imalat işletmeyi Turkish Seat Industries-TSI gibi ortaklıkların kurulmasını sağlayarak alakalı işletmelerde idare heyeti başkanı ve idare heyeti azası olarak görev yaptı.
Türk Hava Yolları İşletmesinde görev yaptığı yarıyılda, 2004 senesinde Sabiha Gökçen Havalimanı ortamında 80 ’li senelerde rahmetli Turgut Özal ’ın İleri Teknoloji Parkı ITEP alanı olarak adlandırdığı bölgeye katma değer sağlamak emeliyle dünya klasmanında bir bakım onarım merkezi kurma ideali ile SSM ’den arazi tahsisi ve kiralanması görüşmeleri ile başlayan HABOM projesi muhtelif handikaplara, inşaat ve zemin problemlerine karşın başarı ile bitirilen ilk proje oldu. 300 milyon doların üzerinde bir inşaat ve 100 milyon doların üzerinde bir teçhizat maliyetiyle kurulan 370 bin metrekarelik kapalı alana sahip havacılık bakım onarım merkezi, mimari ve inşaat teknikleri açısından Türkiye ’de ve Avrupa ’da ilk denilebilecek uygulamaların yaşama geçirildiği yerdir.
Aynı yarıyılda Ankara Esenboğa Havalimanında bir hangar yapılması ve Atatürk Havalimanında özel bir işletmenin işletmekte zorluk sürüklediği devasa iki Güncel hangarın Türk Hava Yolları Teknik bünyesine katılması gibi hücumlar yaptı. Ayrıca teknisyen yetiştirme programları ile kabiliyet ve kapasite açısından Türk Hava Yolları Teknik ’in bir marka olarak dünya MRO pazarında yer almasını sağladı. Göreve başladığı 2005 senesinde senelik 200 milyon ABD doları ciro, %10 üçüncü parti alıcı ve 2500 şahıs ile Türk Hava Yolları ’nin bir bkocamanımı olarak faaliyete başlayan Türk Hava Yolları Teknik işletmesini; 850 milyon ABD doları cirolu, %28 üçüncü parti alıcılı ve 5 bin şahsiyet bir işletme olarak bıraktı.
11 Nisan 2014 tarihinde Korunma Sanayi Müsteşarlığına atandı. Korunma Sanayii müsteşarı olarak Türkiye ’de birçok korunma sanayii projesinin bitirilmesini ve Güncel projelerin başlatılmasını sağladı.
İsmail Demir; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan] ’ın liderliğinde tavizsiz, yerli ve ulusal bir korunma sanayii idealini yaşama geçirmek üzere Güncel yapılanmalarla tedarik ve modernizasyon süreçlerini “İstiklal ve İstikbalimiz İçin” sloganı ile yürütmektedir.
Korunma Sanayii Müsteşarlığı, 2017 senesinde reelleştirilen tertip etme ile Cumhurbaşkanı ’na bağlanmış, Temmuz 2018 ’de ise T.C. Cumhurbaşkanlığı Korunma Sanayii Başkanlığı olarak yine yapılandırılmış olup, Prof. Dr. İsmail Demir Korunma Sanayii başkanı olarak görevine devam etti.
Muhtelif beynelmilel mecmua ve konferanslarda kompozit malzemeler, çatlak mekaniği, teorik ve nümerik esnek modellemeler, mikro elektromekanik mevzularında çok rakamda yazısı yayımlandı.
İsmail Demir, evli ve dört çocuk babasıdır.
5 Haziran 2023 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın imzası ile İsmail Demir ’in yerine Korunma Sanayii Başkanı olarak Haluk Görgün, atandı.
Cumhurbaşkanlığı Korunma Sanayii Başkanlığı ’ndan ayılan Prof. Dr. İsmail Demir, Alparslan Bayraktar ’ın yerine 6 Haziran 2023 tarihinde Kardemir Karabük Demir Çelik Sanayi Ve Ticaret A.Ş. İdare Heyeti Başkanı olarak atandı.