Naim Dilmener Biyografisi
Naim Dilmener, 1956 senesinde Mardin ’de doğmuştur. Mardin‘de Süryani bir ailenin çocuğu olarak doğdu ve büyüdü. İlkokul, ortaokul ve liseyi Mardin ’de okudu. İstanbul ’da Beyazıt Maliye ve Muhasebe Yüksek Mektebi ’nu bitirdi.
İlk yazı sınamaları espri mecmualarında yayımlanan Naim Dilmener, Sezai Solelli yönetindeki Salata derrgisi, Oğuz Aral ve Tekin Aral yönetindeki Gırgır ve Fırt mecmualarından sonra, Kandemir Konduk ’un kurduğu GÜM Güldürü Yapım Merkezi için yazı yazmaya başladı. Burada, Perran Kutman ve Müjdat Dolaşan ’in radyo reklamları ile sahne show ’ları için kısa metinler yazdı. Daha sonra kısa hikayeler de yazmaya başladı. Bu hikayelerden bir kısmı, Yaradılış ve Sesimiz gibi edebiyat mecmualarında yayımlandı.
Naim Dilmener, 1995 senesinden bu yana radyo programcılığı yapmakta ve muhtelif gazetelerde müzikle alakalı yazılar yazmaktadır. 1995 senesinde Mavi Radyo ’da “Daha Önceki Kırkbeşlikler” ve “Bir Espresso, Bir Espresso Daha” isimli iki program yapmaya başladı.
Müzik üzerine acemice sayılacak ilk yazıları, 70 ’lerin ortasında, Demokrat İzmir ve Bursa Hakimiyet gazetelerinde yayımlandı. 1997 senesinde, Gazete Pazar ’da ise kumpaslı olarak müzik üzerine yazmaya başladı. 1998 senesinin sonbaharında bu gazeteden parçalayarak Radikal İki ’ye geçti ve 2013 ’nam son aylarına kadar burada kaldı.
1998 senesinde müzik piyasasındaki “single-remix-albüm” yöntemine paralel giden iki kitabı, yayınlandı: Sabrina-The Remixes ve Olanaksız Aşk Öyküleri. 2001 senesinde yakalanmaya başlanan bir müzik günlüğü olan Tenkit Etmenin Günlüğü, her bir seneyi ayrı olmak üzere e-kitap olarak da yayımlandı.
Naim Dilmener, 2002 senesinde Arkadaş Müzik, DMC iş birliği ile hazırlanan 3 CD’lik Altın Mikrofon seti ve İsme Müzik’ten çıkan Bak Bir Varmış Bir Yokmuş’ 1 –2 ve 3 toplama CD’lerini Hakan Eren Diyarbakırlı ile birlikte hazırladı. Naim Dilmener, CD’lerin eki olan kitap metinlerini de hazırladı.
Naim Dilmener, 2003 senesinde “Bak Bir Varmış Bir Yokmuş” isminde Türk Pop Müziği’nin tarihini araştıran “Hafif Türk Pop Tarihi” alt başlıklı kitap yazdı. Kitap ismini 1961 senesinde Türkçe sözlerini Fecri Ebcioğlu‘nun yazdığı ve İlham Gencer‘in açıklayıp plağa doldurduğu Bak Bir Varmış Bir Yokmuş isimli şarkıdan almaktadır. Bu şarkı Fransız pop şarkıcısı Bob Azzam‘ın “C’est écrit dans le Ciel” isimli parçasının bir düzenlemesiydi ve Türk Pop Müziği’ni başlatan şarkı olarak kabul edilmektedir. Bu parça Türkçe söylenmiş ilk pop şarkısıdır.
Kitapta daha evvel de radyo programları ve gazete yazılarında devamlı olarak değindiği mevzuları derleyerek 1960’lı senelerden başlayarak günümüze kadar gelen Türk Pop Müziği’nin kapsamlı bir hikayesini yazmıştır. Kitabın arka kapağında yazdığı gibi yarıyıla ait plaklar, kasetler, şarkılar, düzenlemeler, şarkıcılar, besteciler, söz yazarları, aşklar, ayrılıklar, müsabakalar, şenlikler, kulüpler, gazinolar, müzikaller, işletmeler, mecmualar, listeler, imajlar ve söylentiler… Kısacası, Türk popunun yarım yüzyıllık hikayesine dair her şey cümbüşlü ve öznel subjektif bir bakış açısıyla anlatılmıştır.
2001 senesinde yakalanmaya başlanan bir müzik günlüğü olan Tenkit Etmenin Günlüğü, her bir seneyi ayrı olmak üzere e-kitap olarak da yayımlandı.
Günümüzde Milliyet Sanat ve OT ’a kumpaslı olarak yazan Naim Dilmener ’in Sarih Radyo ’daki “Dünya Dönüyor” ve muhtelif yerlerdeki “Daha Önceki 45 ’likler” DJ ’liği de devam etmektedir.
Kitapları :
1998 – Sabrina – The Remixes.
1998 – İmkânsız Aşk Hikâyeleri.
2003 – Bak Bir Varmış Bir Yokmuş – Hafif Türk Pop Tarihi
2006 – Tenkit Etmenin Günlüğü.
2007 – Hür Doğdum Hür Yaşarım – Ajda Pekkan Kitabı,
2007 – Yazarların İstanbul’u. 11 Öbür yazarla birlikte