SEO şu anda arama sayfası sıralamalarını artırmak için en çok kullanılan yöntem olsa da, Google Ads, SERP ’de arama neticeleri sayfası daha üst sıralarda yer almanın en süratli yoludur.
Web siteniz yeterince trafik almıyorsa ve süratli ve kolay bir çözüm istiyorsanız Google Ads kullanmayı seçim edebilirsiniz. Ancak her şeyden evvel, bu iddianın bedelini ödemeye hazır olmalısınız.
Google Ads kullanmanın 7 Avantajı
Bir reklam bütçesine sahip şirketler, aralarından tercih yapabileceğiniz muhtelif stratejilere ve kanallara sahiptir. Google Ads, tercihinizi öbür alternatiflerden değişik kılabilecek birkaç temel avantaj sunar.
1 Süratli bir biçimde fark edilin
SEO, web sitesi görünürlüğünü artırmanın ve daha fazla ziyaretçi sürüklemenin ehemmiyetli bir yoludur. Ancak, fiyatlı reklamlardan daha yavaştır. Çoğu şirketin, arama sıralamalarını artırmada ilerleme görmek için aylarca aralıksız çalışması gerekir. Reklama bütçe ayırabilen bir firma için bu neticeleri bilave etmek güç olabilir.
İnsanları web sitenize daha süratli sürüklemeye başlamak istiyorsanız Google Ads ’i seçim edebilirsiniz. Google Ads ile istediğiniz görünürlüğü ve neticeleri SEO ’dan daha süratli ve daha ucuza elde edebilirsiniz.
Ek olarak, Google Ads ile reklamınız genellikle organik neticelerin üzerinde görünür ve bazen fotoğraf içerebilir. Bu sayede reklamlarınız daha alaka çekici olacak ve tıklanma oranı çoğalacaktır.
2 Google ’ın daha fazla ulaşımı var
Google, her gün 3,5 milyardan fazla arama sorgusu alıyor. Google ’da reklam vermek, geniş bir kitleye erişmenizi kolaylaştıracaktır.
Google Ads, arama neticeleri reklamlarıyla hudutlu değildir. Popüler Gmail ve YouTube dahil olmak üzere öbür Google platformlarında da reklam verebilirsiniz.
Tüm bu özellikler, Google Ads ile dünya çapında 1.000 ’den fazla İnternet kullanıcısına erişmenizi sağlar. Bu oran, öbür reklam platformlarının çoğundan elde edeceğiniz ulaşımdan daha fazla ulaşım anlamına kazanç.
3 Reklamları ilgi seviyesine göre hedefleyebilirsiniz
Çok rakamda insana erişmek hoş bir şey ama reklamcılıkta en ehemmiyetli şey Gerçek insanlara nasıl erişileceğini bilmek. Google Ads, web sitenize tıklamaları artırmak ve mahsulünüzü satın almak için tıklama ihtimali azami olan bireylere göstermek için alternatifler sunar.
4 Reklamınız tıklandığında ödeme yaparsınız
Reklam, marka bilinirliği için zorunlu ve bereketlidir. Ancak reklamcılıktaki emeliniz insanların firmanız hakkında balaka sahibi olmasını sağlamak değil, insanların markanızla etkileşime geçmesini sağlamaktır. Web sitenizi ziyaret etmek için bir reklamı tıklamak, bir reklamı görüntülemekten daha bedellidir.
5 Reklam bütçesini kolayca hakimiyet edebilirsiniz
Google Ads gibi fiyatlı bir pazarlama platformuna yatırım yaparak reklam bütçenize yatırım yaparken bütçeniz dahilinde kalabileceğinizi bilmelisiniz. Google Ads için asgari tüketme yoktur, bu sebeple büyük reklam bütçeleri olmayan minik firmalar bile bu reklam platformunu kullanarak reklam verebilir.
Ayrıca Google Ads, maksimum günlük bütçenizi belirlemenize imkân tanır. Dolayısıyla, bu meblağı aştığınızda, Google reklam göstermeyi otomatik olarak durduracaktır. Reklam bütçenizi aşmadan tasarınıza sadık kalırsınız.
6 Alakalı potansiyel alıcılara kolayca ulaşabilirsiniz
Web sitenize gelen tüm ziyaretzulmür potansiyel alıcılardır. Ancak çoğu, rastgele bir satın alma yapmadan ziyaretçi olarak kalacak.
Google Ads, web sitenizi daha evvel ziyaret eden ziyaretçilerin markanızla yine etkileşim kurma ihtimalini artırmak için reklamlar sunmanıza imkân tanıyan bir yine pazarlama taktiği sunar. Ziyaretçilerin sitenizde ne yaptıkları, görüntüledikleri mahsuller veya ziyaret ettikleri sayfalarla alakalı içeriklerle alakalı bilgileri vurgulayarak yine görünmelerini sağlar.
7 Stratejinizi gelişmiş analitik ile güçlendirebilirsiniz
Google Ads, PPC reklamlarınızda hangi eylemlerin işe yarayıp yaramadığını size göstermek için detaylı istatistikler sağlayarak faydalı incelemeler sağlar. Bu, reklamlarınızı ve neticelerinizi zaman içinde aralıksız olarak iyileştirme imkânı sağlar.