Çiftlik Sigortalar Müesseseyi FSA için yaptığı çalışmalarla tanınan Amerikalı resimci Evans, 1903 senesinde St. Louis, Missouri’de varlıklı bir ailenin çocuğu olarak doğdu. Babası reklam idareyicisiydi. Ailesi ile evvel Chicago’ya daha sonra Ohio’ya taşındı. Çocuk yaşta resim sürüklemeye başladı. TS Eliot, DH Lawrence, James Joyce ve Cummings gibi adlar onun kahramanları arasındaydı. Massachusetts Phillips Yüksekokulu’nde okudu. […]
Çiftlik Sigortalar Müesseseyi FSA için yaptığı çalışmalarla tanınan Amerikalı resimci Evans, 1903 senesinde St. Louis, Missouri’de varlıklı bir ailenin çocuğu olarak doğdu. Babası reklam idareyicisiydi. Ailesi ile evvel Chicago’ya daha sonra Ohio’ya taşındı. Çocuk yaşta resim sürüklemeye başladı. TS Eliot, DH Lawrence, James Joyce ve Cummings gibi adlar onun kahramanları arasındaydı. Massachusetts Phillips Yüksekokulu’nde okudu. Şair ve romancı olmayı tasarlayarak New York’a gitti. New York Millet Kütüphanesi’nde düşük fiyatla çalıştı. Yayıncılık dünyasında üç sene vakitle çalıştı. Bir uğursuzluk nedeniyle, işinden ufalayarak eşyalarını toplayıp Paris’e gitti. Williams College’de bir sene Fransız edebiyatı okudu.
1927’de New York’a giderek sanatla iç içe oldu. John Cheever, Hart Crane ve Lincoln Kirstein ile dost oldu. 1928 senesinde resimciliğe başladı. 1929’a gelindiğinde, şehrin gökdelenlerini fotoğrafladı. Bir vakit sonrada resim serileri için komiteler aldı.
1933’te, Carleton Beals’ın Küba Kabahati’ 1933 isimli kitabı için görev yapmak üzere Küba’ya gitti. Dostu Ernest Hemingway ile akşamları toplandı ve bu da sanatçının bir hafta daha Havana’da kalmasına dayanakçı oldu. Küba cadde hayatını fotoğrafladı. Avrupalı modernizmin şekilciliğinden kendine özgü bir realizme Gerçek kaymaya başladı.
Roosevelt’in Güncel Deal’i sanatçılara çalışmak için para ödedi. Çiftlik Güvenlik Dairesi FSA, hükümetin kırsal topluluklardaki iyileştirme gayretlerini belgelemek için öbür resimcilerle beraber Evans’ı da görevlendirildi. Görevinin arkasındaki siyasi ideolojiyle kayıtsız olan Evans, 1935 ve 1936’nın bir kısmını kırsal kiliseler, yatak odaları, soluk işaretler ve kırışık iş giysileri ile sıradan hayatın estetik dokusunu ele aldı. Çok hünerli olmasına karşın lüks teçhizatlardan kaçındı. Evans tıpkı idolü olan Eugene Atget gibi çok yavaş bir nesnele sahip daha önceki bir kamera kullandı. 1936’da Fortune mecmuası için çiftçileri belgeleyen resimler ve metinlerle beraber bir yazı yazarı olan James Agee ile işbirliği yaptı. Fortune mecmuası, bu komiteden gelen materyalleri hiçbir zaman yayınlamadı, ancak 1941’de Evans ve Agee’nin işbirliği ile, Büyük Buhran’ın acımasız felaketini tutan bir dizi resmi Ünlü İnsanların İftihar Etme Namı’ isimli bir kitapta topladı.
1938’de Çağdaş Sanat Müzesi’nde ilk şahsi sergisi asıllaştı. Aynı günlerde Evans, New York City metrosunda bir dizi portre sürüklemeye başladı. Eskiki çalışmalarında olduğu gibi, bu resimler yevmiye yaşamdaki alçakgönüllü anları net bir Gerçeklukla ortaya çıkardı. 1945 senesinde Evans Time mecmuasının kadrosuna katıldı ve kısa bir vakit sonra Fortune’da editör oldu ve burada yirmi sene kadar çalıştı.
1958’de genç yaşta bir kadın olan Isabelle Storey ile tanıştı ve evlendi. 1965 senesinde Evans, Yale Üniversitesi Sanat Mektebi’nda profesör oldu. O zamandan beri birkaç resim projesi reelleştirdi. Sanatçı olarak daha az üretkenlik gösterdi. 1968’de Isabelle Storey ile evliliğini tamamladı.
1968 senesinde, Brown Brothers Harriman bürosunda yayınlanacak olan ve Partners in Banking’in 150. sene dönümü için özel hazırladığı siyah ve beyaz portföyü son projelerindendir.
1975 senesinde New Haven, Connecticut’ta yaşama gözlerini yumdu.
Evans’ın resimcilik alanındaki tesiri müzakeresizdi. Fantezi teçhizatlarını ve fazla estetik çekimlerini küçümsedi, Evans, çalışmalarını planlanmış kitaplar bağlamında sergileyen ilk evraksal resimciler arasındaydı. Sanatsal bir anlatım için yapıcı bir taşıt olan resimlerinin sanat olarak görülmesini sağladı ve daha sonra foto muhabirlerinin yapıtlarını sanat olarak göstermeleri için zemin hazırladı. Evans, rakamsız sanatçıya esin kaynağı oldu. Bunlar arasında Helen Levitt, Robert Frank, Diane Arbus, Lee Friedlander, Bernd ve Hilla Becher yer aldı. Görsel, sanatsal ve ahlakı kaynaklar, emekçi sınıfı cemiyeti ile görüşlerini şekillendirdi.
Fotoğraflarının çoğu kitaplar, mecmualar ve yazılar için çekildi. Evans’ın iki resimcilik felsefesi vardı: Evraksal ve Pictorialist. Dünyayı olduğu gibi temsil eden evraksal ve ananesel Batı fotoğrafına eş, dünyanın seçkin, bir görünümünü oluşturdu. Bu iki felsefenin bir karışımı olan Evans’ın çalışması, resim pratiğine daha büyük bir nüans getirdi.
Çalışmaları güçlü bir sınıf çelişkiyi sundu. Varlıklı bir ailede doğan Evans, tasvir ettiği muhtaç kırsal çiftçilerle asla bütün olarak aynılaşmadı. Gerçekdan gözlemlemenin yanı gizeme, dışardan gelen perspektifi pekiştiren bir cins ile kapalı geri bildirim döngüsü yarattı. Evans’ın çalışmasının muayenehane duyarlılığı, soğuk ve sıkıntılı olarak açıklandı.
En ehemmiyetli yapıtları:
Downtown Havana, Küba’da Yurttaş, Birmingham, Alabama Yakınındaki Yol kenarında Stand, Alabama Cotton Kiracı Çiftçi Karısı, Metro Portre, Başlıksız, Upstairs Odası, Walpole, Maine, Lisans Resim Stüdyosu, Fulton Sokağı’nde New York’lu Bir Kız, Öğle Vagonu, Willimantic-Connecticut Konumundaki Millworkers Evleri, Kasap Simgeyi, Savannah, Damgalanmış Kalay, Kaktüs Fabrikası, Güney Sokağı-New York, Virginia Konumunda Ev Tekstili, Logan Sokağı-Güney Carolina’da Evin Sonu