Kirkpatrick Macmillan, çağdaş pedal bisikletini buluş etmekle tanınan İskoç orijinli demirci ustasıdır. Kolay bir adam olan Macmillan, bir hobbyhorse ile uğraşan babasına destek verdi. Alete hayran kalmıştı. Kendisi için bir tane inşa etmeye karar verdi. Hobbyhorse, ayağını yere Gerçek iterek, iki tekerlekli bir bisikletti. Çalışmaya başladı ve 1839’da pedallı bisikletin ilk çalışma modelini buldu. Enteresan bir biçimde, Macmillan için […]
Kirkpatrick Macmillan, çağdaş pedal bisikletini buluş etmekle tanınan İskoç orijinli demirci ustasıdır. Kolay bir adam olan Macmillan, bir hobbyhorse ile uğraşan babasına destek verdi. Alete hayran kalmıştı. Kendisi için bir tane inşa etmeye karar verdi. Hobbyhorse, ayağını yere Gerçek iterek, iki tekerlekli bir bisikletti. Çalışmaya başladı ve 1839’da pedallı bisikletin ilk çalışma modelini buldu. Enteresan bir biçimde, Macmillan için bisiklet yalnızca daha kısa müddette daha fazla mesafeyi gözetmeye dayanakçı olan bir makineydi. Ayrıca, ona ülke rotalarını keşfetme fırsatı verdi. Bisikletin taahhüt ettiği büyük potansiyeli asla fark etmedi ve bu biçimde asla tasarımını tescillemedi. Ancak, bisiklete bakan insanlar değerini öğreniyordu ve çok geçmeden kopyalarını yapmaya başladı. Bunlardan biri de, cihazı kopyalayan ve tasarımını bu kadar çok insana geçiren Gavin Dalzell’di. Bir ara bisikletin mucidi dahi kabul edilmişti. Macmillan’ın bisikleti Glasglow Eriştirme Müzesi’nde sergilenmektedir.
Kirkpatrick Macmillan, 2 Eylül 1812’de, Keir Mill, Thornhill, İskoçya’da doğdu. Babası Robert Macmillan bir demirci idi. Genç bir çocuk olarak Kirkpatrick Macmillan muhtelif işlerde çalıştı. Babasına takviye ederek metal emekçiliği hakkında bilgi sahibi oldu. Macmillan 22 yaşına geldiğinde, Drumlanrig’teki Buccleuth’un 5. Dükü olan Walter Scott’a asistan olarak hizmet etti. Daha sonra, babasına işlerinde dayanakçı olmak için o görevine vazgeçti.
Hobbyhorse üzerinde çalışırken, Macmillan ilk olarak, yolcunun ayağını yere koymadan, kendinden efor alan bir ve hareket ettirmeden ilerleyeceği bir taşıt fikriyle yola çıktı. Onun fikri üzerinde çalışmaya başladı.
1839’da Macmillan, çağdaş bisikletin lideri haline gelen Güncel aygıtın çalışmalarını bitirdi. Temel olarak ahşaptan yapılmış pedallı bir bisikletti. Demir kenarlı tahta jantlar, ön tarafta yönlendirilebilir bir tekerlek ve arkada daha büyük bir tekerlek vardı. İrtibat çubuklarını kullanarak arka tekerleği pedallarla bağladı. Macmillan’ın ilk cihazları, sürücünün fazla fiziksel mücadele sarfetmesini gerektiriyordu. Bisiklet, ayağını pedala bastığında yatay bir piston hareketi ile öne Gerçek atılıyordu. İrtibat çubukları, arka tekerleklerin hareketi, arka tekerlek üzerindeki kranklara ileterek ilerlemelerine dayanakçı oldu. Tekerlekleri buğulu lokomotif üzerine bağlayan çubuklar gibi çalıştı.
Ağır makinelere ve bisiklete binmek için yoğun fiziksel mücadelelere karşın, Macmillan kısa bir vakit sonra yarattığı cihaza binmeyi muvaffak oldu ve bisikletle Dumfries’e giden on dört millik yolculuğu içeren zorlu ülke yollarında seyahat için kullandı. Bisiklet işe yaramıştı. Yolculuk bir saatten az sürdü. Daha sonra bulguya çıkan Macmillan, 1842’de Dumfries’deri bisikletiyle Glasglow’a kadar gitti. İki gün içinde 68 kilometre mesafe gitmeyi tasarladı. Macmillan’ın, Gorbals’taki ufak bir kızı yanlışlıkla yanına alması, ufak yaralanmalara ve münazaraya neden oldu. Beş şilin cezasına çarptırıldı. Bu, Macmillan’ın bisiklet yolculuğunun ilk kaydolunduğu hadiseydi.
Macmillan, buluşunu tescillemeyi ya da satmayı düşünmemişti. Onun için bisiklet, sürmesini sağlayan bir taşıttı. Ancak, Macmillan’ı gören insanlar yakında aygıtın potansiyelini fark ettiler. 1846’da, Lesmahagow’un Gavin Dalzell’in Macmillan’ın cihazını kopyaladığı söylenir. 50 seneyi aşkın bir müddettir çok rakamda bireye detaylarını aktardığı tasarımdan çok etkilendi. Bundan dolayı, on seneden fazla bir müddettir, Dalzell bisikletin mucidi olarak kabul edildi. Daha sonra insanlar asıl mucidi fark ettiler.
Macmillan’ın Glasglow’la yoluna devam etmesini izleyen Thomas McCall, bisiklete frenleri ve öteki ehemmiyetli büyümeleri ilave ederek geliştirdi. Enteresan bir biçimde McCall, planlanan bisikletini asla tescillemedi ve her türlü tanıma harekâtını yalanladı. Macmillan, çağdaş bisikletin mucidi olarak andırılır. Binici pedal takviyesiyle kendi başına hareket eden bir makine yaratmaya çalıştı. Macmillan, dünyanın ilk pedal çevrimini, demir çerçeveli jantlarla ahşap bir çerçeve üzerinde yaptı.
1854’te Macmillan, Elizabeth Goldie ile beraber nikel düğümünü bağladı.
Sonunu 26 Ocak 1878’de Courthill’de geçirdi. Ailesinin demirhanesinde bir plak, ‘Bildiğinden daha iyi inşa et’ olarak okundu. Dünyaya bisiklet sürmenin sevincini yaşattıran adamın hatırasına bir işaret olarak Macmillan’ın ilk bisikleti Glasglow Erişim Müzesi’nde görülebilir.
Namı: Pedallı Bisikletin Mucidi
Tebaayı: İskoç
Doğum Tarihi: 2 Eylül 1812
Burcu: Başak
Doğum Yeri: Keir, Dumfries Galloway
Vefat Tarihi: 23 Ocak 1878
Vefat Yeri: Keir, Dumfries Galloway
Bulgular / Buluşlar: Pedallı Bisiklet
Yazar: Osman Uçar