Netflix’in reklam destekli abonelik modeli, lansmanından altı ay sonra yaklaşık beş milyon global aylık aktif kullanıcıya ulaşarak büyük bir başarı elde etti.
Netflix‘in 6.99 dolarlık reklam destekli abonelik modeli, geçen Kasım ayında başlatıldı ve şu anda 5 milyon kullanıcıya ulaştı. Türkiye’de ne zaman ve nasıl kullanılabileceği ise henüz belirsizliğini koruyor. Netflix‘in reklamcılıktan sorumlu başkanı Jeremi Gorman, reklam destekli abonelik modelinin altı ay içinde dünya genelinde yaklaşık beş milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını belirtti. Ayrıca, bu modeli tercih eden kullanıcıların yaş ortalamasının 34 olduğu ifade edildi.
Netflix, reklamlı abonelik modelinin kullanımının bu yılın başından itibaren iki katından fazla arttığını açıkladı. Şirketin global abone sayısı 232,5 milyon olduğu düşünülürse, 5 milyon kullanıcı sayısı göründüğünden daha düşük gibi görünse de, henüz sınırlı bir pazarda hizmet veren reklamlı model için oldukça olumlu bir sayı.
Netflix‘in eş CEO’su Greg Peters, reklam planının sunulduğu ülkelerdeki kayıtların dörtte birinden fazlasının, reklamsız abonelik seçeneğine benzer bir katılım düzeyiyle reklam destekli planı tercih ettiğini açıkladı. Peters, bu sinyallerin umut verici olduğunu ve reklam planındaki katılımın, reklamsız planlara benzer bir seviyede olduğunu belirtti.
Netflix, reklamlı abonelik modelinde bazı içeriklerin reklamsız olacağını daha önce açıklamıştı. Ayrıca, şirketin bu modelin gündeminde olan indirme özelliğini kaldırma planı da henüz netlik kazanmadı.
Kaynak: Webrazzi