İçerik pazarlaması günden güne artırıyor. Dijital pazarlama başta olmak üzere birçok alanla Gerçekdan ya da dolaylı bir bağlantıya sahip olan içerik pazarlaması internet sitelerinin hedef kitleye direkt olarak etkileşime kurmasını markanın rakiplerin arasında en önde ve Güncel olmasını sağlıyor. Bunun dışında bazı stratejiler geliştirmeyi sağlıyor. İçerik pazarlamasında anahtar kelimenin katkıları kısaca özetlenirse
Sektörde dinamikliği kazanmak için oldukça etkilidir. Markanın ya da hizmetin Güncel olmasını sağlar Markanın bilinirliği ve prestijini artırır Markanın hikâyesini oluşturarak markaya bağlılık yaratır.
Daha pek çok katkısı olan anahtar kelimede analiz yaparken hedef kitleye ulaşabilmek için Gerçek strateji, belirlenmesi gerekir. Özellikle büyük ölçekli işletmeleri için çok öne4mli olan bu çalışma Gerçekdan hedef kitleye ulaşmadan en büyük etkendir.
Neden Anahtar Kelime Araştırması Yapılmalıdır
İnternet dünyasında kullanıcılar arama motorlarından bir konu araştırma yaparken belli bir kelime ya da kelime guruplarını kullanırlar. Bunlar anahtar kelime olarak ifade edilir. Arama motorların kullanıcıların bulmak istediği içeriği anahtar kelimelerle ilişkili olan içerikleri liste halinde çıkarır. Anahtar kelimeler içerik strateji belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Anahtar kelimelerin çıkan sonuçta yer almaması o içeriği arama sonuçlar sayfasına girmemiş anlamına gerekir. Bu nedenle içerikler için Gerçek anahtar elime araştırması yapıp, anahtar kelimelerin anlamlı yapıda oluyor olması çok önemlidir. Bu konuda kullanıcıya yardımcı olan ücretli ve ücretsiz araçlar bulunmaktadır. Semrush Ahrefs Search Metrics gibi ücretli araçlar ile KeywordTool.io ve Google Trends gibi anahtar kelime araçları da ücretsiz olarak kullanılıyor.
İçerik Pazarlaması İçin Anahtar Kelimeleri Araştırması Önemi
İçerik pazarlama kurgulanırken anahtar kelimeleri marka bilinirliğini artırmak ve hedef kitleye Gerçekdan ulaşmayı sağlar. Bu nedenle yukarıdaki adı geçen ücretli ve ücretsiz anahtar kelime araçları tercih edilebilir. Ücretsiz araçları anahtar kelime tespiti yaparken nasıl bir yol izlenmesi gerektiğinden bahsetmek gerekirse;
Temel olarak arama sonuçlar sayfasında yer alan anahtar kelimeye dair Google ve ilgili arama motorunun önerilerini incelemekte fayda vardır. Buna örnek verilecek olursa; içerik pazarlaması, ile ilgili anahtar kelime sorgulamasında Google arama motoruna içerik pazarlaması anahtar kelime gurubunu yazılır ve ekrana 10 tane anahtar kelime önerisi çıkabilir. Örneklerin sayısını artırmak için her kelimenin başına ya da sonuna ortasına * (yıldız) işaretleri eklenerek devam edilebilir. Ayrıca Google sorgu ekranında kullanıcılar bunları da sorguladı şeklinde bir bölüm çıkar. Bu kelime ya da kelime gurupları arama motorunda en çok arananlar arasında yer almaktadır. Ayrıca Google sayfanın en alt kısmında ilgili anahtar kısmı yer alır. Bu kelimeler de Google de en çok aranan anahtar kelimeler arasında yer alıyor.
Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Altın Kural
SEO tabanlı içerik pazarlamasında içeriklerin belkemiği olarak varsayılan anahtar kelimeler web sitelerini arama motorlarında üst sıralara çıkması konusunda altın değerindeler…. Bu nedenle kullanıcılar içerik pazarlamasında anahtar kelimeleri belirlemesi yaparken dikkat verilmesi gerekenler konusuna önem vermeleri gerekiyor. Özellikle Google gibi popüler arama motorlarına yazılan anahtar kelimeler içeriğin ne ile alakalı olduğun anlatma konusunda en etkili ve değerli yöntemlerden birisidir. İçerik pazarlamasında anahtar kelime araştırması yaparken en etkili yöntemlerden tercih etmek gerekir. Bunun için;
Kullanıcılar anahtar kelimelerinde aranma hacmini iyi incelemeleri gerekiyor. Ancak aranma hacmi yüksek olan kelimelerde rekabet de çok fazla olacağı içim yüksek rekabetin çok fazla olduğu yerde odak kelimenin ilk sıralar çıkması oldukça zordur.
İçerik ya da web site ile alakalı olmayan kelime ya da kelime guruplarından uzak durulması gerekir. Anahtar kelime araçlarından faydalanması çok önemlidir. Mümkünse tek bir araçla değil iki anahtar kelime aracı ile çalışmak daha mantıklı olabilir. İçerikle alakalı kaç tane anahtar kelime kullanılması gerekiyor. Bunun önceden belirlenmesi gerekir. SEO uyumlu bir içerikte kullanılacak olan anahtar kelimenin içerikle uyumlu olmalıdır. İçerik anahtar kelimelerle boğulmalıdır. Örneğin 300 kelimelik uçak bileti ile ilgili bir makalede tercih edilebilecek anahtar kelime sayısı en fazla 4 tane olması gerekir. İçerikte alternatif anahtar kelimelere yer verilmelidir. Ziyaretçileri büyük bir bölümü kelime öbekleri ile arama yaptığından dolayı kelime öbekleri kullanılması daha Gerçek olacaktır.